Koppeling Asana en Toggl

Als Virtueel Assistent gebruik ik dagelijks waanzinnig veel online tools. Daarom ben ik constant aan het kijken waar ik het werk voor mezelf, en voor mijn klanten, kan verbeteren en automatiseren. Dit door het inzetten van online tools. Ik heb een blog geschreven waar ik de koppeling Asana en Toggl stap voor stap uitleg:

Nou maak ik al een tijd met veel plezier gebruik van Asana en Toggl en kwam ik erachter dat deze tools, in zowel de gratis versie als de betaalde, een koppeling hebben met elkaar. LIKE! Want een koppeling betekend: minder werk, dus tijdbesparend!

Wil jij ook dat jouw Asana er zo uitziet:

En je dus een directe Toggl knop achter jouw taken in Asana hebt staan die je direct aan en uit kan zetten. Meaning: jouw uren per taak kan registreren. Als jij dat ook wilt, lees dan snel verder..

Toggle

Dit is een Online urenregistratie tool. Met Toggl leg je al jouw gewerkte tijden vast! Op deze manier kun je dus actief tijd registreren, ook wel timetracking genoemd. Like: Met de reports van Toggl kun je een overzicht uitdraaien van de tijdverdeling van jezelf (en je team) en zo met 1 druk op de knop een overzicht voor jouw klant uitdraaien.

Asana

Dit is een web- en mobiele applicatie. Asana is ontworpen om teams te helpen bij het organiseren, volgen en beheren van hun werk. Je kan hier zowel als eenmanszaak alleen in werken, maar ook met jouw VA, boekhouder of (zakelijke) partner. Echter heeft Asana ook heel veel mogelijkheden om met meerdere medewerkers in 1 account te werken.

Omdat ik onderzoek heb gedaan naar deze koppeling en ik nergens online een makkelijke, snelle, beschrijving kon vinden van deze koppeling wilde ik graag dit in deze blog beschrijven zodat jij deze koppeling ook gemakkelijk kan maken.

Koppeling Toggl/Asana

Allereerst is het van belang dat je een inlog hebt van zowel Toggl en Asana. De koppeling kan al gemaakt worden in de gratis versies, dus zorg dat je dit hebt.

Dan gaan we koppelen! 

Stap 1:

Ga naar Toggl -> Settings -> Integrations zoals je hieronder bij de rode pijlen ziet aangegeven:

Dan zie je daaronder een lijst me programma’s die gekoppeld kunnen worden met Toggl. Asana staat er bij mij al bovenaan, zoek Asana op en klik op de groene knop > Enable. 

Je krijg je het volgende scherm te zien:

Klik op beiden groene knoppen ‘Sync now’. Vervolgens zie je als het goed is jouw inlog met naam en e-mailadres staan en eventueel andere namen als er meer users in deze Asana inlog zitten. Vink de namen aan waarvan je wilt die deze koppeling te zien krijgen en klik op de groene knop ‘Next’. 

Als de koppeling is gelukt, zie je het volgende verschijnen:

De koppeling van Asana binnen Toggl is nu gedaan. 

Stap 2:

ga naar Asana en check onder ‘Profile Setting -> Apps’ of de koppeling is gelukt. Als deze is gelukt, zie je het volgende staan:

Als je Toggl Pipes niet onder ‘Authorized Apps’ ziet staan, kan het zijn dat een dag moet wachten ivm het laden.
Mocht dit nu nog niet werken, kan je stap 1 nogmaals herhalen tot het werkt.

Als deze 2 stappen gelukt zijn, heb je de koppeling gemaakt en als het goed is, zie je de projecten vanuit Asana nu ook tussen de Toggl projecten staan.

Als je ook in Asana de uren wilt bijhouden en dus een Toggl icoon wilt toevoegen, ga je door naar de volgende stap. Zo niet, kan je deze overslaan.

Stap 3: 

Om de Toggl Track button in Asana te zetten, moet je de Toggl Track browser extension downloaden. Dit kan via de volgende link: Toggl Track browser extension 

Daarna kan je de volgende stappen volgen:

De Toggl Track browser extension verschijnt niet op een website als de nodige toegang niet is gegeven. 

Om dit te doen, klik je op de Toggl Track browser extension in je browser. Vervolgens kom je in je Toggl Track settings:

Onder ‘integrations’ kan je Asana aanklikken en hierbij geef je Asana toegang tot Toggl Track. 

Hij slaat dit vanzelf op en als je nu naar Asana gaat krijg je de Toggl Track icons te zien binnen Asana:

De Toggl/Asana koppeling is gemaakt! Gefeliciteerd en heel veel plezier met het gebruik hiervan. 

Hopelijk heb je hier wat aan gehad!

Technical Support uitbesteden

Mocht je hier helemaal geen zin/tijd/energie voor hebben, ik kan je zeker hierbij helpen of het zelfs uit handen nemen. Denk hierbij aan online tools voor jouw onderneming inzetten, instellen en dus automatiseren waardoor jij minder tijd kwijt bent aan randzaken je je volledig kan focussen op ondernemen! 

Mocht je willen weten wat dit verder inhoudt of vrijblijvend een kennismakingsgesprek of prijsindicatie willen opvragen: stuur een mail naar info@jessworks.nl en dan spreek ik je snel!

Social Media JessWorks

Volg je mij al op alle Social media kanalen? Ik blog, vlog en geef zakelijke tips op Facebook en Instagram en zijn wij al connectie op LinkedIn? 

Meer tips?

Lees dan mijn blog over het schrijven van SEO teksten of tips hoe je gemakkelijk Sales kan inzetten!