Klantcontact
Het boeit me niet hoe het met je gaat!
Dat gevoel krijg ik vaak als mensen een gesprek starten IRL met ‘hoe gaat het met je?’ en vervolgens al op hun telefoon zitten en niet luisteren naar je antwoord. Wat nou, klantcontact?
Weet je wel hoe belangrijk het is om echt te luisteren? Privé is dit belangrijk, maar zakelijk kan dit je klanten gaan kosten.
Klantencontact is waanzinnig belangrijk. Heb jij een goede band met jouw klanten?
Een ECHTE band?
Ondernemers vergeten vaak dat merendeel van hun inkomen uit bestaande klanten komen en dat er vaak nog veel meer uit te halen valt.
Hoe dan? Precies, door te luisteren.. ECHT luisteren.. en ga nou niet meteen al jouw klanten vragen hoe het gaat en knal er meteen jouw zakelijke oplossing in, maar luister eens echt.
Beste klant, hoe gaat het met je?
En wat is jouw doel voor dit jaar? Oh, wat gaaf! En hoe wil je die bereiken? Wauw, daar heb je goed over nagedacht.
Wist je als dat online zichtbaarheid hierin heel belangrijk is? En dat je door 3x per week te posten jouw klant optimaal aanspreekt? Nee? Fijn dat ik je hierbij kan helpen. Vind je het leuk om hier een brainstormsessie over in te plannen zodat we jouw doel misschien wel kunnen verdubbelen dit jaar? Ik denk graag met je mee en ik denk dat we hier samen iets heel gaafs van kunnen maken..
Klantcontact
Het is goed om een band te hebben met jouw klant en dan zul je zien. Niet alleen heb jij straks een mooi bestand met vaste klanten, maar deze klanten heb je voor de lange termijn en willen daar ook voor betalen. Daarnaast weet een klant dat jij altijd meedenkt en een stap verder gaat dan gevraagd.. dus kan jouw klant niet zonder jou!
Sales? Ja natuurlijk is dit sales. Tactiek? Nee hoor, ik ben gek op praten met andere ondernemers en het interesseert me oprecht hoe het met je gaat. Net als ieder ander mens heb ik ook wel eens mijn dag niet, vandaar plan ik mijn sales werkzaamheden slim in. Wel moet je dit leuk vinden, niet iedereen is een oprechte sales tijger.
Dus.. hoe gaat het met jou? 😉
Wist je trouwens dat je koude acquisitie het beste op woensdag en donderdag kan doen? Dan zijn bedrijven en ondernemers het beste te spreken. Natuurlijk kan dit per branche verschillen, maar dit is wel een algemeen uitgangspunt. Maandag is een hele slechte dag voor sales en dinsdag is niet veel beter. Vanaf woensdagochtend zijn mensen wat beter te spreken en vanaf vrijdagochtend zijn ze al vaak bezig met het weekend.
Klantcontact uitbesteden
Mocht je hier helemaal geen zin/tijd/energie voor hebben, is het zeker aan te raden om dit uit te besteden en ook deels te automatiseren.
Mocht je hier samen over willen sparren, plan dan vrijblijvend een kennismakingsgesprek in met mij en dan spreek ik je snel!
Meer tips?
Volg me op Instagram voor meer tips!